HR-administratör – tjänsten tillsatt

Jobba med HR på Jaco Fabriks AB

Du kommer att sköta företagets löneprocess från början till slut. Våra löneberäkningar är idag outsourcade men planen är att i framtiden äga hela processen som börjar med att säkerställa de anställdas tidsredovisning. Vidare kommer du att beräkna lön baserad på tidsredovisningen, betala ut lön, producera lönespecifikationer etc.

Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera:

Hantering av pensions- och övriga personalrelaterade försäkringar Hantering av utlägg och reseräkningar
Hantering av semesterberäkningar
Utföra årsskiftesrutiner

Framtagande av statistikrapporter

Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg
Rapportering till Skatteverket, Försäkringskassan, Kronofogden och andra myndigheter
Stöd till avdelningschefer i personalfrågor och rekrytering
Medförfattare till personalhandboken
Kontaktperson till Kontek lön
Genomföra avgångssamtal med anställda som slutar sin anställning
etc

Du kommer att rapportera till företagets HR-chef.

Kvalifikationer och erfarenhet

Som löne- och personaladministratör har du flera års erfarenhet av och behärskar hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en fördel, men inget krav, om du är van att läsa och tolka olika kollektivavtal.

Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket både vad gäller tal och skrift. Goda kunskaper i Word och Excel är viktigt för att klara arbetet på ett smidigt sätt. Vi använder oss av Monitor som ERP-system och Kontek som lönesystem och det är naturligtvis en fördel om du har erfarenhet av dessa men inget krav.

Vi vill att du har en gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.

Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och stabil person som är noggrann och självgående. Du tar egna initiativ att utveckla och förbättra företagets processer och sätt att arbeta. Du har god social kompetens likväl som du är hjälpsam och har servicekänsla.

Ansökan och kontaktperson

Tjänsten är en tillsvidareanställning men en provanställning kan bli aktuell. Tillträde omgående.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi arbetar med ett löpande urval.

Kontaktperson för frågor är: Peter Lööv Ekonomi- och HR-chef, peter.loov@jaco.se eller 0173-88716

Välkommen med din ansökan!